اعداد و ارقام مالی در هفته اول خردادماه 1400

به گزارش مجله سرگرمی، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته اول خردادماه 1400

4023 میلیارد دلار و 17.7 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): ارزش صادرات کالایی کشورهای عضو گروه 20 در سه ماهه نخست امسال میلادی با 17.7 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به 4023 میلیارد دلار رسید.

76 میلیون نفر

بانک دنیای: حدود 76 میلیون نفر از جمعیت اندونزی (بیش از یک چهارم جمعیت این کشور) در مناطقی زندگی می نمایند که به شدت در معرض وقوع سیل قرار دارند.

از 36 درصد به 9 درصد

بانک دنیای: بر اساس مطالعات کارشناسان بانک دنیای درباره اثرات توزیعی تجارت دنیای، رشد تقریباً دو برابری سهم کشورهای درحال توسعه از صادرات دنیای در فاصله 1990 تا 2017 باعث کاهش نرخ فقر در این کشورها از 36 درصد در سال 1990 به 9 درصد در سال 2017 شده است.

1.5 میلیارد دلار

صندوق بین المللی پول: هیئت کارشناسی صندوق بین المللی پول پس از برگزاری چندین نشست مجازی با مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو طی سه هفته اخیر، برای پرداخت یک بسته اقتصادی سه ساله به ارزش 1.5 میلیارد دلار به جمهوری دموکراتیک کنگو با مقامات این کشور به توافق رسید. پرداخت این تسهیلات منوط به موافقت هیئت مدیره صندوق بین المللی پول است.

13 میلیون کشاورز و 70 درصد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو): بیش از 13 میلیون کشاورز در مزارع چای در نقاط مختلف دنیا کار می نمایند که حدود 70 درصد از آنها را مالکان یا اجاره نمایندگان مزارع کوچک چای تشکیل می دهند.

6.6 تریلیون دلار و 31 درصد

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): پیش بینی می گردد که ارزش صادرات کالاها و خدمات در دنیا طی سه ماهه دوم امسال میلادی با 31 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به 6.6 تریلیون دلار برسد.

1 میلیارد دلار

بلومبرگ: شرکت بنادر ابوظبی بیان کرد که یک شرکت خصوصی اماراتی بیش از 1 میلیارد دلار برای احداث یک مجتمع فراوری هیدروژن و آمونیاک در منطقه صنعتی خلیفه و یک نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی برای تأمین برق این مجتمع سرمایه گذاری خواهد نمود.

28 درصد در مقابل 5 درصد

بلومبرگ: ارزش بازار 50 شرکت برتر دنیا نسبت به فراوری ناخالص دنیا در سال گذشته میلادی به حدود 28 درصد رسید؛ این نسبت در اوایل دهه 1990 میلادی کمتر از 5 درصد بود.

10 هزار دلار

بلومبرگ: بر اساس شاخص دنیای کانتینر دروری که به صورت هفتگی از سوی شرکت انگلیسی دروری منتشر می گردد، متوسط هزینه حمل ونقل هر کانتینر 40 فوت از بندر شانگهای چین به بندر روتردام هلند که به ترتیب بزرگترین بنادر دنیا و اروپا از لحاظ تردد کشتی های باری به شمار می فرایند، هفته گذشته از 10 هزار دلار فراتر رفته است که این رقم یک رکورد تاریخی محسوب می گردد.

از 27.7 درصد به 14.9 درصد

اداره تحلیل های اقتصادی آمریکا: شهفرایندان آمریکایی در ماه آوریل 14.9 درصد از درآمد پس از کسر اقتصادیات خود را پس انداز نموده اند که این رقم کاهش چشمگیری نسبت به نرخ پس انداز 27.7 درصدی شهفرایندان آمریکایی در ماه مارس نشان می دهد.

8.45 میلیارد دلار

سی ان بی سی: شرکت آمازون، غول تجارت الکترونیک دنیا، در راستای توسعه حوزه فعالیت خود میخواهد با پرداخت مبلغ 8.45 میلیارد دلار، مالکیت شرکت رسانه ای مترو گلدوین مایر (MGM) را در اختیار بگیرد.

34 درصد و 8 درصد

فوربس: آمارهای منتشر شده از سوی شرکت تحقیقات بازار مارکت پوینت نشان می دهد که در سه ماهه نخست امسال میلادی شرکت اپل به تنهایی 34 درصد از بازار ساعت های هوشمند را در اختیار داشته است. شرکت های هوآوی و سامسونگ نیز هریک با در اختیار داشتن 8 درصد از سهم بازار ساعت های هوشمند، با فاصله بسیار زیادی در تعقیب اپل بوده اند.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 145329

به "اعداد و ارقام مالی در هفته اول خردادماه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته اول خردادماه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید