تعیین تکلیف شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد تا رزمایش بزرگ همدلی جهادگران دانشجو

به گزارش مجله سرگرمی، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و حائز اهمیت بود.

تعیین تکلیف شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد تا رزمایش بزرگ همدلی جهادگران دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن ها حائز اهمیت بود. گزیده ای از مهم ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه ها در هفته گذشته را مرور می کنیم.

شرکت بیش از 6000 زوج دانشجو در ویژه برنامه پیک عاشقی

برندگان ویژه برنامه پیک عاشقی طی مراسمی با حضور معاون دبیر ستاد ازدواج دانشجویی و دست اندرکاران این ویژه برنامه به قید قرعه تعیین شدند.

این ویژه برنامه باهدف بهینه سازی اوقات فراغت دانشجویان در ایام قرنطینه خانگی در چهار بخش خلاصه نویسی کتاب، تجربه نگاری، کتاب صوتی و مهارت های زندگی از 24 اسفندماه 98 تا 18 فروردین 99 اجرا شد که بیش از 6 هزار زوج دانشجو از سراسر کشور در آن شرکت کردند.

این گزارش حاکیست، 28 سفر مشهد مقدس در قالب طرح ملی همسفرتابهشت و بیش از 20 کارت هدیه بانکی از جمله جوایز این ویژه برنامه بود که به قید قرعه به 41 نفر از کسانی که بیشترین امتیازات را کسب کرده بودند، تعلق گرفت.

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان پیگیری می شود

مجتبی صدیقی در جلسه امروز مسئولان سازمان امور دانشجویان و دبیران مناطق دهگانه دانشجویی که به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد؛ گفت: به علت تعطیلی موقت دانشگاه ها به خاطر کرونا، ممکن است کارکنان بخش های خوابگاهی و تغذیه در برخی دانشگاه ها با مشکل روبرو شوند که در این زمینه با نهاد نظارتی در حال رایزنی هستیم تا امکان پرداخت حداقل حقوق به آن ها فراهم و از بیکاری آنان جلو گیری شود.

صدیقی در این نشست از معاونان دانشجویی دانشگاه های خواست با توجه به شرایط پیش آمده نسبت به تشکیل جلسات شورا های انضباطی به شکل حضوری یا مجازی اقدام و با حداکثر مساعدت ممکن به دانشجویان پرونده ها را بررسی نمایند.

وی اضافه کرد: توصیه می شود کمیسیون های موارد خاص نیز جلسات خودرا برگزار نمایند تا پرونده دانشجویان در این کمیسیون ها به سرعت تصمیم گیری شده و دانشجویی با مشکل خاص تحصیلی در این ترم روبرو نشود.

مهلت ثبت درخواست مهمانی و نقل و انتقال دانشجویان آغاز شد

دانشگاه علم وصنعت در اطلاعیه ای اعلام کرد: مهلت ثبت درخواست مهمانی دانشجویان کارشناسی آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد..

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی متقاضی میهمانی (دارای شرایط خاص) می رساند از تاریخ اول تا 31 اردیبهشت سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری (سامانه سجاد https://portal.saorg.ir) فعال می باشد و متقاضیان با مطالعه دقیق آیین نامه و راهنمای ثبت نام در سامانه می توانند نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمایند.

وقتی جهادگران دانشجو پیش قدم می شوند

دانشجویان جهادی دانشگاه های تهران در پاسخ به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر همدلی و کمک به نیازمندان در ماه رمضان رزمایش بزرگ همدلی را برگزار می نمایند.

بیماری کرونا بیش از دو ماه است که وارد کشور شده و در این مدت حضورش مسائل زیادی را برای بخش های مختلف ایجاد کرده است. از جمله آسیب هایی که در این مدت بیشتر به چشم می خورد تعطیلی کسب و کار ها است که بسکمک از خانواده های نیازمند و کارگران روزمزدی را که با درآمد های روزمره شب و روز خود را سپری می کردند در تامین نیاز های روزمزه شان را دچار مشکل کرده است.

رهبر انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان خود به مردم توصیه کردند که باید همدلی و کمک ایجاد شود تا خانواده های آسیب دیده در این بحران بتوانند به زندگی روزمزه خود ادامه دهند این به این معنا است که هستند کسانی که در تامین مایحتاج روزمزه خود دچار مسائل عدیده ای شدند.

یک استاد و 3 دانشجوی دانشگاه تهران بر اثر کرونا فوت شدند

رئیس دانشگاه تهران درباره اینکه چه افرادی از دانشگاه تهران در اثر کرونا فوت شده اند، گفت: براساس گزارشی که به بنده داده شده، متاسفانه تا به امروز 3 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: از این 3 نفر 2 دانشجو پسر و یک دانشجو دختر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اساتید که با دانشگاه همکاری می کرده و قرار بود به دانشگاه تهران منتقل شود، نیز بر اثر کرونا جان باخته است.

فراخوان بیست وهفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد

در فراخوان بیست و هفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی که از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اعلام شد، بخش ویژه بیست وهفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به موضوعات مطالعات رسانه، مطالعات فرهنگی (شامل اقتصاد فرهنگ، سیاستگذاری فرهنگی، فرهنگ دانشگاهی)، آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، مدیریت بحران و اخلاق حرفه ای اختصاص یافت و دانشجویان مولف و مترجم فرصت دارند تا 31 تیرماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال نمایند.

بر اساس این فراخوان دانشجویان تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب مقاطع تحصیلی سطح 2 و 3 می توانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در شش گروه اصلی شامل فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی و دامپزشکی، هنر و معماری و بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

دانشجویان امیرکبیر در زمان دفاع از پایان نامه می توانند از خوابگاه استفاده نمایند

براساس اطلاعیه دانشگاه امیرکبیر، دانشجویان می توانند در زمان دفاع از پایان نامه از امکانات خوابگاهی دانشگاه استفاده نمایند.

در جهت تسهیل و حمایت از برگزاری دفاعیه پایین نامه ها، معاونت فرهنگی و دانشجویی تسهیلات لازم برای اسکان موقت دانشجویان مقیم خارج از تهران را فراهم کرده است. برای این منظور، دانشجویان با تایید معاونت آموزشی به مدت یک هفته امکان استفاده از امکانات خوابگاهی با رعایت اصول فاصله گذاری و جوانب بهداشتی را خواهند داشت.

پس از اخذ مجوز دفاع از پایان نامه و تعیین زمان دفاع، درخواست های اسکان باید حداقل یک هفته قبل جهت تایید معاونت آموزشی و ارسال به اداره امور خوابگاه ها به دانشکده مربوطه ارسال شود.

کدام دانشگاه ها در ایام تعطیلات کرونایی به دانشجویان خدمات مشاوره ارائه می دهند؟

تداوم شرایط روز های کرونایی عرصه را بر خیلی از مردم تنگ کرده است، دانشجویان که خانه نشین شده اند، برخی شاغل بودند و بیکار شدند، برخی دیگر در اثر ابتلا خود و خانواده شان به بیماری کرونا روحیه خود را ازدست داده اند و یا خانه نشینی و بیکاری فشار روحی اخبار بد روز هایی که گذشت را برایشان دوچندان کرده است.

پیش از اینکه شرایط قرنطینه و کرونا پیش بیاید مراکز مشاوره دانشگاه ها خدمات مشاوره حضوری را برای دانشجویان فراهم کرده بودند و طبق روالی از پیش تعیین شده این امر انجام می شد، اما تداوم روز های کرونایی و بسته ماندن درب دانشگاه ها این مراکز را بر آن داشت که خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی را برای دانشجویان در نظر بگیرند.

موافقت دانشگاه آزاد با استفاده مجدد از کلاس درس های ترم جاری بدون پرداخت شهریه

حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ، با اشاره به مصوبه امروز هیات رئیسه این دانشگاه گفت: هیات رئیسه دانشگاه آزاد در جهت کمک به دانشجویان، دانشجویانی که این ترم به صورت مجازی امتحان می دهند. دروس آن ها در ترم بعد نیز ارائه می شود.

وی اضافه کرد: دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می توانند از کلاس های جاری که در ترم آینده ارائه می شود علاوه بر واحد های انتخابی خود بدون شهریه استفاده نمایند و به عنوان کلاس جبرانی در این کلاس ها شرکت نمایند و اگر نیاز هم داشتند امتحان بدهند و نمره جدید جایگزین نمره های قبلی می شود.

تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تابستانی دانشجویان در سال 2021 تعیین شد

فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی به دنبال تغییر مسابقات المپیک 2020 توکیو تاریخ جدید رقابت های یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان را اعلام کرد.

پس از اعلام تاریخ جدید برگزاری مسابقات المپیک توکیو، فدراسیون بین المللی ورزش دانشگاهی (فیزو) تاریخ جدید برگزاری یونیورسیاد را 18 الی 29 آگوست 2021 (با دو روز تاخیر) مصادف از 27 مرداد الی 7 شهریور 1400 اعلام کرد.

پیش بینی می شود سی و یکمین یونیورسیاد تابستانی با مشارکت بیش از ده هزار دانشجوی ورزشکار از 150 کشور برگزار شود.

مهلت درخواست برای وام های تحصیلی و شهریه دانشگاه علامه تمدید شد

معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اطلاعیه ای درباره تمدید مهلت استفاده از وام های تحصیلی و شهریه نیمسال تحصیلی جاری صادر کرد.

در اطلاعیه معاونت دانشجویی این دانشگاه آمده است: با توجه به افزایش اعتبار وام های تحصیلی و شهریه در راستای حمایت از دانشجویان در ایام شیوع کرونا و اعطای این وام ها به تعداد بیشتری از ایشان از کسانی که متقاضی دریافت این وام ها هستند و تا کنون برای این نیمسال درخواست خود را از طریق پورتال صندوق رفاه دانشجویان ثبت نکرده اند، درخواست می شود تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه اقدام به ثبت درخواست نمایند.

سقوط تاورکرین در کارگاه ساختمانی دانشگاه تربیت مدرس حادثه آفرید

بر اثر سقوط تاورکرین در کارگاه ساختمانی دانشکده مدیریت و اقتصاد 2 نفر دچار مصدومیت شدند. این حادثه ساعت 18 امروز 30 فروردین ماه در محوطه کارگاه ساختمانی این دانشکده روی داد.

بلافاصله بعد از این حادثه، ماموران ایستگاه آتش نشانی و اورژانس در محل حادثه حاضر شدند. حال مصدومان چندان رضایت بخش نیست.

این تاورکرین، حین کار به یکباره دچار شکستگی شده و از ارتفاع حدود 20 متری به پایین سقوط کرده است.

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86119

به "تعیین تکلیف شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد تا رزمایش بزرگ همدلی جهادگران دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیین تکلیف شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد تا رزمایش بزرگ همدلی جهادگران دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید