کوشش 48 شرکت دانش بنیان و خلاق برای توسعه خدمات پزشکی و دارویی دیجیتال

به گزارش مجله سرگرمی، در حال حاضر 48 شرکت در زیست بوم نوآوری پزشکی و دارویی فعالیت می نمایند تا فناوری های دیجیتالی این حوزه را گسترش دهند.

کوشش 48 شرکت دانش بنیان و خلاق برای توسعه خدمات پزشکی و دارویی دیجیتال

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،بازار اقتصاد و خدمات دیجیتال در جهان روندی رو به رشد دارد و بیشتر شرکت ها و مجموعه های فعال در کوششند تا زمینه و فناوری های ارائه خدمات و محصولات خود را به شکل دیجیتالی و آنلاین فراهم نمایند. خدماتی مبتنی بر فناوری های ارتباطات و اطلاعات.

یکی از حوزه هایی که بازار دیجیتال آن رونق گرفته، خدمات پزشکی و دارویی است که این اتفاق در ایران با کوشش 48 شرکت دانش بنیان و خلاق به ثمر نشسته و فناوری های دیجیتال به این صنایع یاری نموده است تا خدماتی آنلاین و بر پایه اینترنت به جامعه هدفشان ارائه نمایند.

این شرکت ها با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضایی برای عرضه محصولات و خدمات خود یافتند.

از جمله این محصولات و خدمات می توان به سامانه نوبت دهی آنلاین مطب و مراکز درمانی، مشاوره آنلاین و پرسش و پاسخ پزشکی، سیستم یکپارچه فراخوان نوبان طراحی شده در شرکت هوشمندسازان سلامت پایدار، سامانه جامع نوبت دهی آنلاین پزشکی فراوری شده در شرکت نوآوران سلامت گستر شریف و بیمارستان هوشمند شرکت فناوری سیمرغ هوشمند شریف اشاره نمود.

همچنین شرکت توسعه مهندسی رباتیک و رایانه صالح نیز در این زمینه اقدام به طراحی و فراوری سیستم هشدار دهنده برای بیماران عمل تعویض مفصل لگن نموده است. از دیگر محصولات این حوزه می توان به اسکنر اپتیک-لیزری کف پا شرکت پیشرو فناوران صنعت برنا، سامانه ارزیابی و نظارت پرستاری (سان نرس) شرکت سان طب کرمانشاه و سیستم خبره تشخیص بهنگام سرطان ریه (ECD) مبتنی بر داده کاوی طراحی شده در شرکت تحلیل پردازه ارقام هوشمند اشاره نمود. در این میان سهم استان تهران با 25، فارس با 6 و اصفهان با 5 شرکت دانش بنیان فعال در این حوزه بیشتر از دیگر استان های کشور است.

سامانه اعتباربخشی و حاکمیت بالینی بیمارستان ها، ربات دستیار جراح در جراحی لاپاروسکوپی(روبولنز)، اپلیکیشن هزار دارو و ارائه انلاین خدمات دارویی و درمانی، اپلیکیشن خدمات پزشکی و درمانی، شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی را نیز باید از محصولات دیگر ارائه شده در این حوزه بدانیم.

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 139941

به "کوشش 48 شرکت دانش بنیان و خلاق برای توسعه خدمات پزشکی و دارویی دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش 48 شرکت دانش بنیان و خلاق برای توسعه خدمات پزشکی و دارویی دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید