ریشه کن کردن پارکینسون با برخی مواد غذایی

به گزارش مجله سرگرمی، پارکینسون نوعی فلج همراه با لرزش عضلات است و در سنین بالای 50 تا 60 سال بر اثر تحلیل سلول های مغزی بروز پیدا می کند، مبتلایان با مصرف برخی مواد غذایی می توانند بر این بیماری غلبه کنند.

ریشه کن کردن پارکینسون با برخی مواد غذایی

ترفندهای تغذیه ای برای پیشگیری از بیماری پارکینسون

نمی خواهید برای درمان بیماری پارکینسون، یک عمر دارو مصرف کنید؟ با این ترفندهای تغذیه ای طبیعی که ثابت شده به پیشگیری و حتی درمان بیماری پارکینسون کمک می کنند، مجبور نیستید این کار را انجام دهید.
مصرف ویتامین B6 را افزایش دهید
مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شد، دریافت که در تمام 5289 شرکت کننده، افرادی با بالاترین سطوح ویتامین B6 درمقایسه با آنهایی که پایینترین سطوح را داشتند، ریسک ابتلایشان به بیماری پارکینسون بسیار کمتر بود.

بنابراین سعی کنید از ماهی تون بیشتری استفاده کنید زیرا این ماهی، یکی از غنی ترین منابع ویتامین B6 موجود است. اگر به ماهی تون علاقه ندارید، می توانید از سایر مواد غذایی غنی از ویتامین B6 مانند گوشت بوقلمون ارگانیک، مرغ، سالمون یا سیب زمینی شیرین ارگانیک استفاده کنید.

از مصرف آهن بیش از حد کم یا بیش از حد زیاد اجتناب کنید
کمبود آهن در کشورهای پیشرفته، رایج است اما مهم است که از سطوح آهن فعلی بدنتان آگاه باشید چون داشتن سطوح آهن بیش از حد پایین یا بالا می تواند ریسک ابتلای شما به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

این خبر از مطالعه ای که در مجله نورولوژی تجربی منتشر شد، بدست آمده است. این مطالعه تایید کرد که کمبود آهن و مسمومیت با آهن، هر دو با ژنهای خاص و خودکشی عصبی مرتبط هستند که به کمبود دوپامین که مسئول ایجاد پارکینسون است، منجر می شود.

بنابراین با نظارت بر سطوح آهن بدنتان می توانید باهوش و هوشیار باقی بمانید.

مصرف اسید چرب را افزایش دهید
مطالعه ای که در سال 2005 در مجله نورولوژی منتشر شد، کشف کرد که مصرف بالای اسیدهای چرب تک غیراشباع و چندغیراشباع می تواند ریسک ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد.

هردو نوع این چربی ها در داخل غشای سلول عصبی وجود دارند و دارای نقش حفاظت کننده عصبی هستند.

یکی از فرم های اصلی اسیدهای چرب چندغیراشباع، امگا 3 ضروری است. به این علت به آن لقب ضروری داده اند که بدن نمی تواند آن را بسازد و بنابراین باید آن را از غذا بدست آورد. منابع عالی از چربی های خوب عبارتند از آووکادو، بادام زمینی، روغن زیتون (گرماندیده)، آجیل خام، دانه ها و روغن نارگیل ارگانیک.

وقت آن است که این باور غلط قدیمی را کنار بگذارید که همه چربی ها برای شما مضرند.

عصاره چای سبز
شواهدی که اخیرا در مجله بیوشیمی تغذیه ای منتشر شد، نشان می دهد که پلی فنول های آنتی اکسیدان می توانند یک نقش حیاتی در کاهش آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو ایفا کنند که با مسائل سلامتی بسیار ازجمله بیماری پارکینسون مرتبط است.

چای سبز یک ماده طبیعی است که غنی از آنتی اکسیدان های پلی فنول می باشد که با رادیکالهای آزاد مبارزه می کنند. به این علت، پلی فنول های چای سبز در حال حاضر به عنوان عوامل درمانی در مطالعات اپیدمیولوژیک کنترل شده درنظر گرفته می شوند. آنها فرایندهای پیرشدن مغز را تغییر می دهند و به عنوان عوامل محافظت کننده از عصب در اختلالات نورودژنراتیو مانند بیماری های پارکینسون و آلزایمر عمل می کنند.

این هم یک بهانه دیگر برای مصرف بیشتر چای سبز در روز.

کوآنزیم Q10
مجله پزشکی CNS & Neurological Disorders اعلام کرده است که کوآنزیم Q10 برای تامین قدرت سلولی در میتوکندری حیاتی است و اینکه کوآنزیم Q10، الکترونها را از کمپلکس های 1 و 2 به کمپلکس 3 می فرستد و می تواند آنتی اکسیداتیو باشد.

همانطور که می دانیم اکسیداسیون می تواند بعنوان علت بیماری پارکینسون درنظر گرفته شود و با توجه به آنکه نورونها به انرژی زیادی برای انتقال سیناپسی نیاز دارند، بنابراین هرگونه اختلال میتوکندری می تواند به دژنراسیون عصبی شدید منجر شود؛ یعنی همان چیزی که در بسکمک از اختلالات عصبی از جمله بیماری پارکینسون دیده می شود.

کوآنزیم Q10 در سالهای اخیر به یک مکمل محبوب برای درمان این بیماری تبدیل شده است و با توجه به اینکه یک ماده طبیعی در بدن است و میزان آن با بالارفتن سن بطور طبیعی کاهش می یابد، شاید بهتر باشد این مکمل را در رژیم غذایی تان جای دهید، بخصوص اگر می خواهید از بیماری پارکینسون پیشگیری کنید.

منبع: سایت راستینه

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: راسخون
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163290

به "ریشه کن کردن پارکینسون با برخی مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشه کن کردن پارکینسون با برخی مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید