سرمربی تیم ملی هاکی مردان: مشکل اصلی ما کمبود پول است

به گزارش مجله سرگرمی، ابوالفضل یوسفی با بیان اینکه مشکل اصلی این رشته پول است از وزارت ورزش و جوانان خواهان توجه و بودجه بیشتری شد.

سرمربی تیم ملی هاکی مردان: مشکل اصلی ما کمبود پول است

سرمربی تیم ملی هاکی مردان ایران در گفت و گو با خبرنگاران به شرایط این رشته اشاره نمود و گفت: ما در بخش سالن شرایط خوبی داریم؛ لیگ به صورت منظم برگزار می گردد، در سال 96 سوم جهان شدیم و در سال 98 برای هفتمین بار به قهرمانی آسیا رسیدیم، علاوه بر این در صورت انتها شیوع کرونا تیر ماه اردوهای آماده سازی خود را برای حضور در جام جهانی داخل سالن 2021 برگزار می کنیم اما در هاکی چمنی مشکل زیرساخت، تجهیزات و امکانات داریم. البته با ریاست آقای قدیمی اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده است؛ چند اردو برای تیم های پایه برگزار و تیم امید را بعد از سال ها دوری به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد. قرار بود تیم ملی نوجوانان هم به پاکستان برود اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

او در ادامه اضافه کرد: کمبود زیرساخت در هاکی چمن به شرطی رفع می گردد که وزارت ورزش و جوانان در بودجه ای که به فدراسیون ها اختصاص می دهد، به هاکی یاری کند که در این صورت می توانیم در بخش چمنی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم و به راحتی سهمیه المپیک کسب کنیم.

یوسفی با بیان اینکه ما پتانسیل کسب پیروزیت در هاکی چمنی را داریم، اضافه کرد: در جام جهانی داخل سالن تمام بازیکنان هاکی چمنی کشورهای دیگر حضور داشتند که تیم ما با بلژیک که قهرمان جهان است، مساوی کرد و تیم های بزرگی مثل روسیه و اتریش را شکست داد. علاوه بر این در لیگ جهانی، دوم گروه خودمان شدیم و برای بازی های آسیایی اینچئون و جاکارتا سهمیه چمنی گرفتیم اما وزارت کم لطفی کرد و اعزام نشدیم. قول می دهم که اگر در تهران یک زمین چمن مصنوعی فراهم گردد، در مدت سه سال با تیم های آسیایی و حتی جهانی برابری کنیم.

او با بیان اینکه مهمترین دغدغه هاکی ایران پول است، تاکید نمود: تیم های لیگ هیچ کدام اسپانسر ندارند، به همین دلیل مجبور هستیم لیگ را متمرکز برگزار کنیم که همین کیفیت مسابقات را پایین می آورد. اگر پول و اسپانسر باشد و به مسابقات مختلف اعزام شویم، مثل والیبال و بسکتبال پیروز می شویم اما خیلی از اعزام های ما به دلیل بی پولی انجام نمی گیرد. سال جاری فقط 250 میلیون بودجه داشتیم در حالی که برای فدراسیون بزرگی مثل هاکی حداقل یک میلیارد پول ضروری است تا اعزام هایش را انجام دهد.

یوسفی در خصوص شناخت جامعه ایرانی از هاکی گفت: شرایط نسبت به سال های قبل بهتر شده است اما اگر مسابقاتمان در جام جهانی و سایر مسابقات پخش تلویزیونی گردد جامعه شناخت بیشتری از هاکی به دست می آورد. با پیگیری های آقای قدیمی و پوشش رسانه ای، مردم اکنون از این رشته شناخت دارند اما احتیاج داریم که لیگ و مسابقات برون مرزی ما پخش رسانه ای گردد. صدا و سیما تاحدودی کم لطفی می نماید و اگر مسابقاتمان را پخش کند جامعه، هوادار هاکی می گردد چون این رشته سومین رشته پرهوادار جهان است؛ طبق آمار، هاکی چمنی یک میلیارد و 500 میلیون نفر هوادار دارد.

او در ادامه اضافه کرد: باید وزارت ورزش توجه ویژه ای به هاکی داشته باشد. تنها رشته ای هستیم که بعد از فوتبال و فوتسال در جهان مقام آوردیم اما آن گونه که باید و شاید به آن پرداخته نشد؛ پوشش رسانه ای کمی داشت و جوایز درستی ندادند. اگر وزارت ورزش هاکی را در زمره فدراسیون های درجه دو ببیند و حمایت اقتصادی بیشتری داشته باشد، یکی از رشته های پرهوادار ایران می شویم.

یوسفی در خصوص پاداش کمی که به مقام های هاکی تعلق گرفته اشاره نمود و گفت: در سال 96 به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شدیم و در هر دو مسابقه مقام کسب کردیم اما گفتند در یک سال دو مسابقه اعزام شده اید، به همین دلیل پاداشی به مقام آسیایی ندادند و تنها سه سکه برای مسابقات جهانی دریافت کردیم، در حالی که به بعضی از رشته های تیمی 100 سکه هم پرداخت شد. برای قهرمانی آسیا سال 97 هم قرار بود مراسم تجلیل از قهرمانان برگزار گردد اما به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

سرمربی تیم ملی هاکی به کاهش انگیزه بازیکنان این رشته در نتیجه توجه کم مسئولان اشاره نمود و گفت: بازیکنان انتظار داشتند با کسب مقام سومی جهان اتفاق مثبتی در زندگی شان بیفتد اما اینگونه نشد، در نتیجه خیلی سخت بود که تیم را دوباره برای مسابقات آسیایی جمع کنیم. ورزشکاران از کار، درس و زندگی خود می زنند، یکسال به اردو می آیند و با سختی نتیجه می گیرند اما تنها یک مدال فلزی به آنها می دهند. وقتی چنین اتفاقی چند سال تکرار گردد، بی انگیزگی ایجاد می نماید، حتی جوان ترها وقتی می بینند که قهرمانان بزرگسال شان به جایی نرسیده اند، کوشش نمی نمایند و این در آینده هاکی تاثیر گذار است.

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84049

به "سرمربی تیم ملی هاکی مردان: مشکل اصلی ما کمبود پول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی هاکی مردان: مشکل اصلی ما کمبود پول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید