محدودیت ساخت آسمان خراش در چین

به گزارش مجله سرگرمی، مقامات شهری چین باید ساخت آسمان خراش ها در منطقه ها حساس زیست محیطی و ساخت آنها در کریدورهای بادگیر را آنالیز نمایند.

محدودیت ساخت آسمان خراش در چین

چین ساخت آسمان خراش های بسیار بلند در شهرهای کوچک را محدود کرد و بسیاری از این ساخت و سازها را پروژه های بی فایده و بی فایده از سوی دولت های محلی خواند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت مسکن و توسعه شهر و روستای چین اظهار داشت که شهرهایی با جمعیت 3 میلیون نفر نباید آسمان خراش هایی بلندتر از 150 متر و شهرهای شلوغ تر برج هایی مرتفع تر از 250 متر بسازند.

اقدامات و ممنوعیت بیشتر برای ساختمان های بلندتر از 500 متر سختگیرانه تر خواهد بود و پیشتر نیز مطرح شده است.

این وزارتخانه اظهار داشت مقاماتی که قانون تازه را نقض و ساخت برج های بلند مرتبه را تائید نمایند، مادام العمر جوابگو خواهند بود.

در واقع مقامات ناقض قانون ممنوعیت ساخت آسمان خراش ها در آینده مشمول مجازات می شوند.

چین دارای بعضی از بلندترین ساختمان های دنیا مانند برج 632 متری شانگهای و برج 599.1 متری پینگ آن در شنزن است.

نمایی از ساختمان های بلند در شهر شنزن چین سال 2018

در حالیکه چین معتقد است ساختمان های بلند مرتبه یاعث استفاده کمتر و فشرده تر از منابع زمین می گردد اما نگران ترویج ساخت و سازهای بی رویه ناایمن و بی فایده مقامات محلی در منطقه ها مختلف این کشور است.

در اوایل امسال (اردیبهشت) لرزش چند باره یک برج اداری- تجاری 356 متری و 71 طبقه در مرکز شهر شنزن نگرانی هایی را در خصوص ایمنی ایجاد کرد.

در این اتفاق پس از حرکت اشیاء روی میزهای موجود در این برج، کارگران سریعا از محل تخلیه شدند.

آنالیز های بیشتر نشان داد که دلیل این لرزش تکان شدید دکلی با ارتفاع بیشتر از 50 متر در بالای برج بوده است. باد عامل تکان دکل معرفی گردید.

این ساختمان برای مدتی بر روی مالکان و مستاجران بسته شد تا دلیل آنالیز گردد.

کمی پس از این اتفاق، چین در ماه ژوئیه قانون ممنوعیت سراسری ساخت و سازهای بیش از 500 متر را وضع کرد. ساختمان شنزن نیز در ماه سپتامبر پس از حذف دکل بلند بازگشایی شد.

وزارت مسکن و توسعه شهر و روستای کشور اظهار داشت که ساختمان های فوق بلند کنونی باید از لحاظ پی، ساختار، برق کشی، لوله کشی آب و گاز، مصالح مورد استفاده و مقاومت کل برج در برابر زلزله و آتش آنالیز شوند.

مقامات شهری بعلاوه باید ساخت آسمان خراش ها در منطقه ها حساس زیست محیطی و ساخت آنها در کریدورهای بادگیر را آنالیز نمایند.

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163376

به "محدودیت ساخت آسمان خراش در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت ساخت آسمان خراش در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید