ملی پوش واترپلو: باید تا دو هفته دیگر فینا تکلیف را معین کند

به گزارش مجله سرگرمی، ملی پوش واترپلوی ایران می گوید که هنوز تکلیف مسابقه انتخابی المپیک معین نیست اما باید تا دو هفته دیگر فینا پاسخ دهد.

ملی پوش واترپلو: باید تا دو هفته دیگر فینا تکلیف را معین کند

حامد ملک خانبانان ملی پوش واترپلو در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد اردوی تیم ملی واترپلو اظهار کرد: قبل از لغو مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک واترپلو 10 - 11 ماه در اردو بودیم. تمرینات ما در ماه های آخر فشار زیادی داشت چون هم لیگ بازی می کردیم و هم تمرینات بدنسازی داشتیم. تمرینات خیلی سنگین بود. از 15 روز پیش که خبر رسید مسابقات قهرمانی آسیا لغو شده است 5 - 6 روزی اردوها لغو شد. چند تن از بازیکنان به شهرستان و یا سفر رفته بودند اما اکنون همه جمع شدیم و از شنبه اردوها از سر گرفته شده تا ما به حالت آماده باش باشیم.

ملی پوش واترپلو در ادامه گفت: فدراسیون و کمیته ملی المپیک به فینا (فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو) نامه زدند که طبق قانون فینا باید مسابقات انتخابی المپیک برگزار گردد. حال اگر به دلیل بیماری کرونا چین نمی توانست در مسابقات شرکت کند سایر تیم ها مثل ایران و قزاقستان باید مسابقه می دادند. حداقل مثل مسابقات انتخابی المپیک بسکتبال، ما هم باید به مسابقات انتخابی هلند برویم تا هر تیم آسیایی که امتیاز بیشتری کسب کرد به المپیک راه یابد.

ملک خان بانان در مورد پاسخ فینا گفت: متاسفانه هنوز فینا به فدراسیون یا کمیته ملی المپیک هیچ پاسخی نداده است. ما باید آماده باشیم چون هر لحظه ممکن است تاریخ برگزاری مسابقات را به ما اعلام نمایند. به همین دلیل سخت در حال تمرین تاکتیکی و بدنسازی هستیم. آرام آرام آماده می شویم تا نامه فینا بیاید و تاریخ برگزاری معلوم و تکلیف ایران در این مسابقات معین گردد.

وی در ادامه در مورد مسابقات انتخابی المپیک اظهار کرد: دو راه بیشتر وجود ندارد یا باید پلی آف بین ایران و قزاقستان برگزار گردد و یا اینکه ایران و قزاقستان در مسابقات انتخابی هلند در دو گروه شرکت نمایند تا تیم آسیایی که بیشترین امتیاز را گرفت راهی المپیک گردد. البته در انتخابی هلند باید رنکینگ تیم های آسیایی مثل بسکتبال جدا حساب گردد.

ملی پوش واترپلو گفت: ما از نظر بدنی آماده هستیم سرمربی و کادر فنی تیم هم آمادگی دارند که هر کجا که اعلام شد مسابقه دهیم. امیدواریم که سریعتر همه چیز معین گردد. برای بازیکنان مهم است که هدفشان از تمرینات چیست. این خیلی مهم است تا بتوانیم با انگیزه کار را دنبال کنیم. بازیکنان خوب و حرف گوش کنی داریم چون شاید در این شرایط که هدف و تاریخ مسابقه معین نیست به تمرین نمی آمدند. ملی پوشان پر انگیزه و جوان در حال تمرین هستند. آن ها با تمام قوا برای مسابقه آماده اند. ان شاءالله از فینا نامه بیاید و تکلیف واترپلوی ایران برای المپیک معین گردد.

او در مورد احتمال المپیکی شدن واترپلوی ایران گفت: در بازی های آسیایی 5 بر 9 مقابل قزاقستان شکست خوردیم. هرچند در این دو سال یکی دو بازیکن را از دست دادیم ولی بازیکنان جوان خوبی جایگزین شده اند. ما هم نسبت به دو سال قبل پخته تر و با تجربه تر شده ایم. قزاقستان هم تیم قوی دارد و تیم خود را با دریافت بازیکنان خارجی قوی تر هم نموده تا بتواند به المپیک برود و در المپیک با اختلاف زیادی به تیم های اروپایی نبازد. اگر مسابقه ای باشد با تمام قوا جلو می رویم تا المپیکی شویم. در هر بازی نتیجه متفاوت است و به شرایط بستگی دارد. امیدوارم اگر بازی انجام شد بازی خوب و به سود ایران باشد. تمام کوشش خود را می کنیم برای ایران در هر مسابقه افتخار آفرینی کنیم هرچند که برخی مواقع هم پیروز نمی شویم و تنها تجربه اندوزی می گردد.

وی در خاتمه گفت: باید زودتر تکلیف مسابقه انتخابی المپیک معین گردد. هنوز هیچ کس نمی داند تکلیف چیست. باید دو هفته قبل از مسابقات هلند تکلیف معین گردد چون اگر تیم های آسیایی نروند باید تیم های اروپایی جایگزین آن ها شوند. به همین دلیل پاسخ فینا تا یکی دو هفته دیگر باید معین گردد. مسابقات انتخابی المپیک هلند دهه اول فروردین برگزار خواهد شد.

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72250

به "ملی پوش واترپلو: باید تا دو هفته دیگر فینا تکلیف را معین کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش واترپلو: باید تا دو هفته دیگر فینا تکلیف را معین کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید